Rozmowa z Joanną Kuboszek, prezes Akademii Technologii.
Co firma z branży meblarskiej może zyskać na współpracy z Akademią Technologii?
J.K. Tak konkretnie? Pieniądze! Jesteśmy firmą, która zanim powstała już wiedziała, co chce robić. Zdarza się, że spółki najpierw powstają na papierze a dopiero później właściciele zastanawiają się, jak zarobić pieniądze. W naszym przypadku było inaczej. Najpierw była wiedza o potrzebach rynku, później firma.
Czyli było tak, jak być powinno.
J.K. Celem każdej spółki, również naszej, jest uzyskanie określonych korzyści, również finansowych. Każdy chce zarobić. Po co współpracować z Akademią Technologii? Odpowiadam wprost: jest szansa zarobienia większych pieniędzy. Jesteśmy w stanie w tym pomóc. Oczywiście, przy spełnieniu pewnych warunków.
Podoba mi się takie postawienie sprawy.
J.K. Staram się podchodzić do życia bardzo realistycznie. Chodzi o to, żeby korzystając z usług Akademii Technologii zarobić więcej. Proste.
Na tym polega biznes.
J.K. Być może ktoś definiuje go inaczej. Może mówić, że robi coś dla idei albo spełnia dziecięce marzenia. De facto, biznes to zarabianie pieniędzy.
Zastanawiam się, czego kadra średniego i wyższego szczebla będzie się mogła od Państwa nauczyć i czy będzie chciała się uczyć?
J.K. Najlepszą rekomendacją naszej spółki są osoby ją tworzące oraz ich doświadczenie i kompetencje. Piotr Domański, dyrektor ds. technologii, to osoba, której w branży meblarskiej nie trzeba przedstawiać. Wiele osób miało okazję poznać jego profesjonalizm podczas współpracy z firmą IMA Polska, w której pełnił różne role, w tym przez wiele lat funkcję prezesa spółki.
Od lat z branżą meblarską związany jest również Piotr Kuboszek, prezes zarządu spółki neronIT dostarczającej rozwiązania informatyczne. Na co dzień tworzy internetowe systemy usprawniające pracę firm meblarskich oraz wdraża rozwiązania poprawiające wydajność i efektywność produkcji. W obszarze eksportu mebli do Niemiec, klientów z branży meblarskiej pomoże wesprzeć Jakub Giza, doradca spółek i praktyk biznesowy. Naturalnie, czy kadra średniego i wyższego szczebla zechce skorzystać wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów, pokażą czas i rynek. Pierwsze sygnały są bardzo optymistyczne.
Więcej w najnowszym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”.
Zainteresowanych otrzymaniem czasopisma w formie elektronicznej zapraszamy do zapisania się na listę mailingową TUTAJ